רימרקטינג בגוגל – שיווק מחדש (שיווק רודף לקוח)

רימרקטינג שיווק מחדש (Remarketing) זוהי תכונה הקיימת במערכת גוגל אדוורדס המאפשרת לבעלי אתרים לפרסם לגולשים שביקרו באתר שלהם מודעות בפורמטים שונים ברשת הפרסום של גוגל. שיווק מחדש כולל מודעות טקסט, תמונה או וידאו מוצגות לאנשים שכבר ביקרו באתר שלך כאשר הם גולשים באתרים אחרים ברשת המדיה של Google. 

שיווק מחדש Remarketing

הסבר קצר על הפרסום ברשת המדיה

רשת המדיה של גוגל אדוורדס זוהי רשת המכילה מיליוני אתרים קטנים וגדולים (מספר אתרים בבעלות גוגל, לדוגמא: אתר Youtube, אפליקציית Google Maps ועוד) בהם ניתן לפרסם מודעות בפורמטים שונים – מודעות טקסט, תמונה וקטעי וידאו ע"י מערכת הפרסום של גוגל אדוורדס. חברת גוגל יצרה את רשת הפרסום האינטרנטית הגדולה בעולם ומשמשת כמתווכת בין בעלי אתרים לבין מפרסמים ובכך חוסכת העסקת כוח אדם מיותר (אנשי מכירות מצד אחד וקנייני שטחי פרסום מצד שני), זמן וכסף וכן מייעלת את אפקטיביות הפרסום והגדלת ההחזר על ההשקעה.

הצורך במיקוד הפרסום על פי שיטת רימרקטינג שיווק מחדש

עד לפני מספר שנים אופן מיקוד הפרסום המרכזי לאתרים ברשת המדיה של גוגל אדוורדס כלל מיקוד על פי מילות מפתח הרלוונטיות לפרסום ומיקוד על פי מיקום, כלומר, כתובת אתר שבו אנחנו מעוניינים לפרסם ישירות. הפרסום ברשת המדיה היה משמעותית פחות אפקטיבי ביחס לפרסום ברשת החיפוש כיוון שהמודעות הוצגו "על הדרך" לגולשים.
במקרים רבים המודעות לא היו רלוונטיות לגולשים והקמפיינים סבלו מאחוזי הקלקות נמוכים מאוד השואפים לאפס. בנוסף, אחוזי ההמרות (פניות, הזמנות ועוד) היו נמוכים וברוב המקרים ההמרות היו לא איכותיות. שיטת שיווק מחדש שינתה את כללי הפרסום ברשת המדיה לחלוטין. ניתן לפרסם בקלות מודעות בפורמטים שונים לגולשים שביקרו בעבר באתר שלנו במקום לפרסם לקהל שרובו לא רלוונטי למוצר או לשירות שאנחנו מנסים למכור. אם בעבר תפקידה של רשת המדיה היה בעיקר מיתוג העסק, הרי שבאמצעות פרסום בשיטת שיווק מחדש ניתן להגיע לתוצאות מאוד ממוקדות הממירות פעולה ישירה ומשלבות מיתוג חזק וברור בעיני הלקוח הפוטנציאלי.
ביצירת מערכת זו, חברת גוגל הצליחה להגביר משמעותית את קצב פעילות הפרסום ברשת המדיה -אחוזי ההקלקות וכמות הקליקים גדלו משמעותית, המודעות הפכו לרלוונטיות מאי פעם עבור הגולש, המפרסמים משקיעים יותר משאבים וכספים במערכת גוגל אדוורדס ומאידך מקבלים תפוקה גבוהה למדי מהפרסום ברשת המדיה.

שיווק מחדש איך זה עובד?

פרסום באמצעות שיווק מחדש פונה אל קהל שביקר בעבר באתר שלנו.
לאחר שהטמענו בקוד האתר את הסקריפט שקיבלנו מגוגל אדוורדס (הסבר לגבי התקנת הקוד בהמשך המאמר) המערכת תתחיל לאגור רשימת משתמשים שביקרו באתר על ידי סימון וזיהוי קבצי ה-Cookies השמורים במחשב של הגולשים.
בזמן שמשתמש ספציפי שביקר באתר שלנו בעבר גולש באתרים אחרים המציגים מודעות מסוג Google Adsense, המודעות שלנו יתחרו עם שאר המפרסמים באתר על הזכות להיות מוצגות לאותו המשתמש. המודעות שלנו יוצגו בלי קשר לנושא האתר או למדינה \ שפה שאליה האתר משתייך. סביר להניח שלמערכת גוגל אדוורדס יהיה אינטרס להציג את המודעות שלנו לגולש הספציפי שביקר באתר שלנו כיוון שהסבירות שילחץ על המודעה שלנו גבוהה ביחס למודעות של מפרסמים אחרים בהם הגולש פוגש לראשונה.
מודעות המופעלות בקמפיינים מסוג שיווק מחדש זוכות בדרך כלל לאחוזי הקלקות גבוהים משמעותית ביחס למודעות המופיעות ברשת המדיה במיקוד על פי מיקום, מילות מפתח ו\או נושא.

איך נתקין קוד שיווק מחדש באתר שלנו

בכל חשבון Adwords ניתן ליצור קוד שיווק מחדש אחד או יותר מתוך קטגוריית קהלים בתוך הספרייה המשותפת של החשבון.
לכל קוד שניצור ניתן להגדיר את משך הזמן (מספר הימים) שנרצה להמשיך ולפרסם לגולש שביקר באתרנו מודעות. ניתן ליצור קוד אחד או יותר ובמקביל לייצר קומבינציות שונות על פי אסטרטגיה שנקבע מראש.
את הקוד שנקבל ממערכת גוגל אדוורדס נטמיע בקוד המקור של האתר. המתכנת הראשי בחברה שלנו ממליץ להטמיע את הקוד בכל דפי האתר בחלק האחרון של קוד המקור מעט לפני תגית הסוגרת – כך הסקריפט נטען בסוף קוד האתר ולא מאט את זמני טעינת הדפים. אתרים רבים עובדים עם מערכות ניהול (לדוגמא: WordPress) המאפשרות שליטה על קטע קוד תחתון של כל דפי האתר (Footer), בדר"כ ניתן להוסיף סקריפט שיווק מחדש בקטע הזה.
לאחר שהתקנו את הסקריפט באתר שלנו תחל צבירת הקהל. כמות ומשך הצבירה תהיה בהתאם לכמות הגולשים שמבקרים באתר שלנו בטווח הזמן שהגדרנו מראש.

הגדלת החזר ההשקעה (ROI) באמצעות שיטת שיווק מחדש

שיטת מיקוד על פי שיווק מחדש עוזרת לנו (המפרסמים בגוגל אדוורדס) להגדיל משמעותית את ההחזר על ההשקעה ולנצל היטב את האינפורמציה המצטברת על כל גולש שביקר בעבר באתר שלנו. באמצעות פרסום זה נוכל למתג את העסק שלנו אצל הלקוח הפוטנציאלי וכן לפרסם מודעות המניעות לפעולה לקראת רכישת מוצר או שימוש בשירות שאנחנו מציעים.

דוגמאות לשימוש במודעות רימרקטינג שיווק מחדש

1. מבצע מיוחד לגולשי האתר בלבד – גולש שביקר באתר העוסק במכירת מחשבים ודפדף בין מספר עמודים באתר אך לא ביצע המרה (רכישה או יצירת קשר דרך טופס באתר). נוכל לפרסם עבור הגולש במשך מספר ימים באנרים המובילים לעמוד שבאמצעותו הגולש מקבל הטבה מסוימת כלקוח חוזר לאתר – לדוגמה: תיק מחשב חינם להזמנה ישירה דרך המערכת, משלוח חינם ועוד.

2. מקדם מכירות ללקוחות שביקרו בעגלת הקניות באתר אך לא השלימו רכישה – גולש ביקר באתר העוסק במשלוחי פרחים בכל הארץ . הגולש בחר זר ונכנס לתהליך ביצוע ההזמנה, הגיע לעמוד האחרון לפני סיום ההזמנה אך לא ביצע לבסוף את ההזמנה. נוכל לפרסם לאותו הגולש בימים הקרובים מודעות עם לינק ישיר אל סל הקניות כדי שיחזור לאתר ויסיים את ההזמנה. ניתן להוסיף מקדם מכירה נוסף במודעה כמו משלוח חינם או הנחה מסוימת לקידום המכירה.

3. קידום מוצרים משלימים – גולש ביקר באתר העוסק במכירת חדרי שינה ורכש מזרון דרך האתר. ניתן לפרסם לגולש שביצע רכישה של מזרון באתר מודעות המציעות לו ציוד נלווה למזרונים בהנחה כמו מגן מזרון, סדינים כריות ועוד.

השאר פרטיך לייעוץ ראשוני חינם לפרסום בגוגל – הטבות למפרסמים חדשים בגוגל !

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן