פרסום באינטרנט לעסקים

פרסום באינטרנט לעסקים מהווה פלטפורמה יוצאת מן הכלל להחזר השקעה וליצירת רווחים נוספים לעסק במידה ויודעים לנווט ולתכנן באופן מקצועי ואפקטיבי את קמפיין מסע הפרסום.  בעל עסק קטן, בינוני וגדול צריך לדעת להשקיע בחכמה בפרסום הנכון ביותר עבור העסק שלו ולמשוך צרכנים רלוונטיים שהסיכוי להפיכתם ללקוחות העסק שלו גבוה.  באינטרנט קל מאוד לבזבז כספים רבים על פרסום לא איכותי ולא משתלם שלא נותן את התוצאות הרצויות ואפילו לא קרוב לכך. מניסיוני, בעלי עסקים ללא ידע או ניסיון קודם בפרסום באינטרנט המפרסמים את העסק שלהם עצמאית, נוטים לעשות טעויות קריטיות המשפיעות על מסעות הפרסום והביצועים שלהם לרעה.  ברוב המקרים בהם קמפיין התנהל לא טוב או אפילו גרוע מכך, בעל העסק מפסיק לפרסם באינטרנט ואף נרתע מהצעות פרסום חדשות כיוון שחווה ניסיון כושל.  במסגרת מאמר זה, נציג את השלבים המרכזיים שאנחנו ב- Digital Maker פרסום ושיווק באינטרנט, ממליצים ליישם בפרסום באינטרנט על מנת שמסעות הפרסום שלנו ינחלו הצלחות ורווחיות.

פרסום באינטרנט לעסקים

שלב 1

קיבלנו פרויקט חדש לידינו – לדוגמה, בעל עסק המוכר מתנות דרך חנות הממוקמת בקניון במרכז הארץ. בנוסף, לעסק קיימת חנות וירטואלית באינטרנט המוכרת מתנות באופן מקוון.  בעל עסק המתנות רוצה לקבל פניות נוספות שיגרמו ליותר רכישות וכתוצאה מכך להכנסות רבות יותר לעסק שלו . לפני קבלת החלטות גורליות העשויות להשפיע על העסק הן מבחינת הוצאות הפרסום והן מבחינת ההכנסות הצפויות, נגדיר יעדים בתהליך הגדרת יעדים ובנוסף נלמד מידע רלוונטי עבורנו על העסק.

– מהן המטרות שלנו מהגולש לאתר המתנות שלנו ?

א. רכישת מתנות מהאתר אונליין.

ב. יצירת קשר טלפונית והזמנה טלפונית של מתנה.

ג. מיתוג שם העסק.

ד. חזרה של הגולש לרכישה נוספת מהאתר שלנו.

יעדים נוספים שיכולים להיות רלוונטיים לאתר שלנו הם:

– הורדה של תוכנה – במידה ואנחנו מוכרים תוכנה ונותנים DEMO למשתמש לניסיון של 30 יום לדוגמה.

– הפיכת האתר שלנו לעמוד הבית של הגולש – לדוגמה האתר שלנו מהווה אינדקס של אתרים.

שלב 2

לאחר שהגדרנו את המטרות יעדים והציפיות שלנו מן האתר, נמשיך בהגדרת סכומים ותקציבים.  בדרך כלל נגדיר את העלויות הבאות:

– מהו סך כל התקציב החודשי שלנו

– מה התקציב החודשי אותו אני מעוניין להשקיע בפרסום באינטרנט

– מהו החזר השקעה ( ROI ) שיספק אותי ?

כמה אני מעוניין להרוויח עבור כל מכירה שלי לאחר קיזוז כל ההוצאות שמסביב.  כמובן שתקציב גבוה יותר נותן תוצאות טובות יותר אך בנייה נכונה של קמפיין מסע פרסום באינטרנט יכולה להוזיל משמעותית את התקציב החודשי של הקמפיין שלנו.

שלב 3

למי אנחנו פונים?

על מנת לעשות את המכירה בצורה הטובה ביותר אנחנו חייבים לדעת למי אנחנו פונים ולערוך פילוח של קהל היעד הרלוונטי.  האם מדובר על נשים? גברים? ילדים? מבוגרים? או שמא מדובר על גברים בין הגילאים 20-30 הדוברים עברית בלבד וגרים בתל- אביב ?  ייתכן שאנו בעלי העסקים, כפרסמים באינטרנט לא נרצה שאנשים מחוץ לאיזור המרכז יכנסו לתוך האתר שלנו – אין לנו צורך בלקוחות מרמת הגולן כיוון שהשירות אותו אנו נותנים הוא מקומי ואינו רלוונטי עבורם.  אומנם כמות התעבורה לאתר שלנו תהיה פחותה אך איכותית הרבה יותר !

שלב 4

איפה אנחנו מעוניינים לפרסם?

יש מיליוני אתרים בעולם בהם ניתן לפרסם – איך נדע באיזה אתר נקבל את החשיפה הטובה ביותר?  ישנם אתרים קטנים, אתרים גדולים, פורטלים, מנועי חיפוש, רשתות חברתיות ואפילו תוכנות בהם ניתן לפרסם. כל אתר מתמחה בנישה אחת או יותר.  לעסקים אשר זקוקים לפרסום היוצר פעולה כמו שליחת טופס יצירת קשר או רכישה, אנחנו תמיד ממליצים להישאר ממוקדים כמה שיותר – לפרסם במילות מפתח הידועות כממירות, לפרסם באתרים, פורומים ובלוגים בעלי נושאים זהים או דומים. לעסקים שמעוניינים לקבל חשיפה רחבה נוספת ומעוניינים במיתוג השם והעסק שלהם בתור עסק מוביל בתחום אנחנו תמיד ממליצים לפרסם באפיקים נוספים מלבד פרסום ממוקד מילות מפתח כמו פרסום ברשתות חברתיות, פרסום תחת קטגוריות בפורומים בנושא ובאתרים המכילים תעבורה גדולה של מתעניינים בנושא , פרסום באנרים בפורטלים. אפשרויות הפרסום הן בלתי מוגבלות, היום כמעט בכל אתר ניתן להיכנס כפרסומת, בין אם מודעה טקסטואלית או ויזואלית (באנר \ תמונה \ וידאו).

שלושת מקורות פרסום באינטרנט מובילים עליהם ניתן לקרוא באתר:

פרסום בגוגל – מנוע החיפוש הגדול בעולם ורשת המדיה

פרסום בפייסבוק – הרשת החברתית הגדולה בעולם

פרסום בטבולה ואאוטבריין – פרסום כתבות באתרי מדיה נבחרים

שלב 5

בשלב זה נבחן את ביצועי הפרסום שלנו.

כמו בכל מסע פרסום באינטרנט, נחפש ונמצא את הקמפיינים בהם הצלחנו יותר\פחות להגיע למטרה שלנו אותה קבענו בשלב א' בעת הגדרת היעדים. נמנע הצגה של מסעות פרסום שתרומתן לעסק שלנו נמוכה מאוד ונדאג לתת חיזוק למסעות פרסום טובים על מנת להפוך אותם למצוינים ולמובילים בתחומם ! ישנן דרכים רבות לעקוב אחרי ביצועי קמפיינים באינטרנט: – מעקב אחר כניסות לאתר –ניתן לעקוב על ידי תוכנות סטטיסטיקות אותן נתקין על האתר ( כמו תוכנת הסטטיסטיקות של גוגל – Google Analytics ) אחר הכניסות לאתר. מהיכן קיבלנו את ההפניה, כמה זמן ממוצע גולש שהה באתר שלנו , מהם הדפים הנצפים ביותר באתר ועוד מגוון פרמטרים נוספים שיעזרו לנו לנתח את אופי הגולשים באתר שלנו. – מעקב אחר המרות באתר – המרה מוגדרת כפניית צור קשר מהאתר, ביצוע רכישה מהאתר, הורדת תוכנה מהאתר, הפיכת העמוד לדף הבית של הגולש ועוד. יש לנו אפשרות מדויקת לעקוב אחר כל הפרמטרים האלה על ידי תוכנות סטטיסטיקות מדויקות הנותנות מספרים סטטיסטיים מדויקים.

בעזרת נתונים אלה ובעזרת החישוב שעשינו בשלב ב' אודות החזר ההשקעה ( ROI ) נוכל לדעת בוודאות מהן מילות המפתח הממירות ביותר, מהן מילות המפתח המבזבזות ביותר – נקבע אסטרטגיה לגבי המשך פעילות הקמפיין. את השלב הנ"ל נבצע מספר רב של פעמים על ידי יצירת דוחות לפרמטרים שונים של שיווק באינטרנט. לאחר הפקת דוחות נפיק מסקנות אודות הקמפיינים שלנו ולאחר מכן נפעל לבצע אופטימיזציה על הקמפיינים שלנו על מנת להשיג תוצאות טובות יותר שיתנו החזר השקעה טוב הרבה יותר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן