שיווק דיגיטלי הוא כלי ראשון במעלה להגדלת הכנסות העסק, גיוס ושימור לקוחות. איך עושים את זה, ומאילו טעויות כדאי להימנע כדי להרוויח מהפעילות ברשת? קבלו מדריך לעסקים

מסקר שנערך לאחרונה בקרב 300 בעלי עסקים בישראל עולה כי %70מהעסקים הקטנים שמשווקים באינטרנט עושים זאת ללא אסטרטגיה מובנית וברורה. בהתאם לכך, רובם %66 אינם מרוצים מהתוצאות.

אותו הסקר מספר כי הרוב המוחלט 78% של בעלי העסקים פנו לשיווק באינטרנט כדי להגיע ללקוחות חדשים. 35% מהם ביקשו להשתמש באינטרנט כזירת פעילות לשימור לקוחות.

המסקנה די ברורה: עצמאים ובעלי עסקים קטנים הבינו עד כמה עצום מגוון אפשרויות השיווק הדיגיטלי, הם מבינים שהאינטרנט הוא הזירה השיווקית המובילה או לפחות המתאימה ביותר עבורם, רובם כנראה עוד חוששים ממנה, מתקשים להתנהל בתוכה או עדיין בשלבי ניסוי וטעייה. ואכן, השפע הוא מבורך אך גם מבלבל ועלול לגרום לחוסר מיקוד ולטעויות, שבמקרה הטוב לא יעשו נזק לעסק.

תיק עבודות Digital Maker שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי בפייסבוק

שיווק דיגיטלי באמצעות עמוד פייסבוק בלבד עשוי להיות מפתה: פתיחת העמוד היא בחינם וניהולו פשוט, אלא שזה בהחלט לא מספיק. הנתון הכי חשוב הוא שרוב רובם של אוהדי דף עסקי לא יראו את הפוסטים שלו, אלא אם הם פורסמו בתשלום. נתון מעניין נוסף הוא שכמעט כל מי שעשה 'לייק' לעמוד עסקי לא יחזור לבקר בו באופן עצמאי.

בנוסף, לפייסבוק יש נטייה לשנות מדי פעם את עיצוב העמודים, לשנות "חוקים" של אסור ומותר לגבי פרסום בעמוד עסקי וכו'. מבחינה זו, לבעלי העמוד אין כל שליטה על המצב. ואגב, עוד לא הוכח ש-"לייק" בעמוד של עסק בהכרח יכניס כסף לעסק. השאלה אם לייק יומר לרכישה של ממש עדיין לא נפתרה.

הפתרון: אתר אינטרנט עם בלוג עסקי ותהליכי המרה. זה אולי נשמע גדול, יקר ומאיים אבל זה לא באמת כך. היום ניתן להקים בקלות ובחינם אתר שבנוי, מעוצב ומותאם בדיוק לאופי ולצורכי העסק דרך חברות כמו WIX ,Weebly  או לקבל שירות מקצועי ולבנות תשתית דיגיטלית מתקדמת Digital Maker. האתר צריך להיות בנוי למשיכה של מבקרים והמרתם ללידים, נח וחווייתי למשתמש עם קישורים למיני- סייטס ברשתות החברתיות.

בנוסף, יכולת המעקב אחר פעילות הגולשים באתר צריכה להיות מפורטת ומעמיקה ועם סיכוי גבוה להגדלת מכירות והרווחים. זה נכון שעמוד פייסבוק מאפשר להוסיף לקוחות פוטנציאליים, לספק להם תוכן מעניין ואולי משעשע, אבל בעיקר רצוי שישמש כפלטפורמה נוספת להפצת אתר האינטרנט של העסק ומשיכת תנועת הגולשים אליו.

שיווק דיגיטלי במייל

אחד הכלים הפופולאריים ביותר שכולנו משתמשים בו על בסיס יומי אך זוכה להערכה נמוכה יחסית הוא הדואר האלקטרוני. הדוא"ל הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר העומדים לרשותנו בפניה שלנו לאנשים אחרים ברשת ומהווה דרך מעולה להזכיר לאחרים שאנחנו פה, ושכדאי להקשיב למה שיש לנו להגיד. אישור קבלת התכנים במייל ממש לא מספיק, כעת עליכם לעמוד במבחן האמיתי – לגרום לכל הנמענים שלכם לשתף פעולה בקבלת התכנים והמסרים החדשים שתשלחו להם.

אתה יכול ליצור סדרת מיילים אוטומטיים שנשלחים מיידית לממלאי הרישום בדפי הנחיתה. אסטרטגיית משלוח מיילים משמשת גם ככלי תקשורת עם הלידים החדשים שלך והגדלת ההמרות החוזרות על ידי הצעת הצעות נוספות שיעניינו אותם. השתמש במייל שיווקי אוטומטי בכדי לעזור ללידים החדשים לטפח קשר לעסק שלך או למותג ולשמור אותם מעורבים.

שיווק דיגיטלי בסלולר

רבים מהעסקים מקימים אתר אינטרנט, אבל שוכחים להתאים אותו לגלישה מהסלולר. צריך לזכור שיותר מ-3 מיליון סמארטפונים מסתובבים בישראל ורוב המשתמשים בהם 93% גולשים דרכם באינטרנט. 86% מתוכם משתמשים במנועי חיפוש (ע"פ סקר שנערך עבור גוגל). במילים אחרות: אחוז ניכר מהגולשים, גולשים דרך הסלולרי. אתר שאינו מותאם לסלולר גורם לגולשים לנטוש, פוגע בתדמית של העסק וגורם לבריחה של לקוחות פוטנציאליים.

הפתרון: אתר אינטרנט חייב להיות מותאם לסלולר, אין כאן שום הנחות! במרבית הפלטפורמות הפופולריות לבניית אתרים מדובר היום בסטנדרט בסיסי ומובנה. על האתר להיות רספונסיבי –כזה שחזותו משתנה בהתאם לגודל המסך של הגולש.

אם כבר יש לכם אתר או אם אתם מקימים אחד חדש –ודאו כי הוא מותאם לסלולר. כדאי גם לדעת שאתר רספונסיבי, כזה שחזותו משתנה בהתאם לגודל המסך של הגולש, תמיד יועדף ע"י גוגל בתוצאות החיפוש.

שיווק דיגיטלי בגוגל

רבים מבעלי העסקים משקיעים משאבים בהקמת אתר אינטרנט ואפילו בהתאמתו לגלישה בסלולר, אבל לא מייחסים מספיק חשיבות לקידום האתר ופרסומו בגוגל. לא צריך לספר שגוגל כבשה את הרשת (אם לא את העולם) וכמעט כל אדם שמחפש מוצר או עסק יעשה זאת דרך גוגל. הבעיה היא שאתר יכול להיות יפה, מעוצב, רספונסיבי ואטרקטיבי ועדיין לא יגיעו אליו גולשים חדשים.

הפתרון: חשוב להשקיע במחקר מילות חיפוש. מדובר בכלי המאפשר להבין אילו מילים (מילות מפתח) קהל היעד מקליד כדי להגיע לשירות או מוצר שהוא מחפש. המטרה: לפרסם בצורה יעילה כך שהפרסום יופיע בפני הגולשים שמחפשים אותך. את מחקר מילות המפתח ניתן לערוך לבד או דרך מקדמי אתרים.

אופציה נוספת היא לפנות לחברות שמבצעות זאת בעצמן לאחר שהוגדרו להן תקציב פרסום ויעדים. מילות המפתח מאפשרות הקמה של קמפיינים ממוקדים ומדידים, תוך שימוש בתקציבים לא גבוהים, כך שעם מעט סבלנות ועבודה נכונה ה-ROI – Return Of Investment יהיה חיובי וההשקעה תשתלם.

שיווק דיגיטלי וחוויית המשתמש

כחלק מתהליך איפיון והקמת האתר, בעלי עסקים רבים שוכחים כי בסופו של דבר מטרת האתר היא לגרום לגולשים (לקוחות) למצוא את מה שהם מבקשים במהירות וביעילות. עסקים רבים מערימים קשיים על הגולשים וגורמים להם לשוטט ברחבי האתר ולחפש את מבוקשם. בעידן התפוצצות המידע הנוכחי, הגולשים הם אנשים חסרי סבלנות (וגם לחוצים בזמן). אם הם לא ימצאו במהירות ובקלות את מה שהם מחפשים, הם ילכו לחפש אותו במקום אחר.

הפתרון: בניית אתר שמהרגע הראשון ברור לגולש מה הוא מספק ומה ניתן לעשות בו. למשל, בניית טופס יצירת קשר או הרשמה בולט וברור, שמספק הודעת אישור לשליחת פרטים, קטלוג (אם יש) ברור, מובן ומעודכן וכדומה. לכל פעולות השיווק בפייסבוק ובגוגל לא תהיה משמעות אם באתר עצמו לא ימצא הגולש קריאה ברורה לפעולה.

שיווק דיגיטלי ושימור לקוחות

בעלי עסקים נוטים, לעתים, להשקיע יותר בגיוס לקוחות חדשים מאשר בשימור לקוחות קיימים. מדובר בטעות, מכיוון שלקוחות נאמנים ומרוצים תורמים בתורם גם לגיוס לקוחות חדשים באמצעות מתן המלצות וחוות דעת חיובית על בית העסק. אחד הכלים הנפוצים לשימור לקוחות הוא משלוח ניוזלטר, ואולם לא מעט לקוחות רואים בניוזלטרים ואסמסים פרסומיים הטרדה. כתוצאה מכך, עסקים קטנים רבים נרתעים ומפחדים לאבד לקוחות מוטרדים.

הפתרון: ניוזלטרים הם עניין שבשגרה. הצרכנים של היום רוצים לדעת ממקור ראשון על מכירות, הנחות או אירועים של בית העסק. לכן, מומלץ לא לפחד מדיוור ישיר וכל אחד יכול. שיווק באמצעות מיילים, הודעות SMS  וניוזלטרים הנשלחים ללקוח הוא כלי יעיל, נוח לתפעול ומשתלם. כבעל עסק קטן, גם אתה יכול להקים ולתפעל מועדון כזה באמצעות מערכות אוטומטיות (CRM), שמספקות מגוון אדיר של אפשרויות לשמירה על קשר עם לקוחות.

בחיפוש פשוט בגוגל ניתן למצוא מערכות CRM  חינמיות או בתשלום. מערכת שכזו מאפשרת שמירה על קשר ישיר עם לקוחות, עדכון לגבי מבצעים או מוצרים חדשים וכמובן –כרטיס ברכה עם הנחת יום הולדת. אלה פעולות שהוכחו פעם אחר פעם כמגדילות את הכנסות העסק באופן ניכר ומחזירות לקוחות ותיקים לקניה חוזרת.

לסיכום, ההמלצות והפעילויות המפורטות כאן ניתנות לביצוע בקלות יחסית וללא השקעה גדולה. אם אתם עצמאים או בעלי עסק קטן (או בינוני) וטרם עשיתם זאת, הגיע הזמן שגם אתם תתחילו לפעול באמצעות שיווק דיגיטלי. אם תעשו זאת בצורה נכונה, זה ישתלם בגדול!

פנה עוד היום לשיווק העסק שלך

פתרונות שיווק דיגיטלי של Digital Maker

דיאגרמה שיווק דיגיטלי

תשתית דיגיטלית

  • אתרים מתקדמים למשיכה והמרה (מותאמים לסלולר)
  • עיצוב גרפי ייחודי המאפיין את העסק שלך
  • בלוג עסקי
  • פרופילים מותאמים ברשתות חברתיות
  • מחקר מילות מפתח וביטויי חיפוש
  • אופטימיזציה למחפשים ומנועי חיפוש
  • חיבור וקישור בין כל הדפים, הבלוג והרשתות החברתיות עם אפשרויות שיתוף וסימוני "אהבתי"

 פרסום ממומן

  • בנק הקלקות חודשי – אתה מחויב רק אם אנשים לוחצים על המודעות שלך
  • טווח הגעה ממוקד
  • שיווק רודף לקוח – רימרקטינג
  • עריכת המודעות שלך עד לקבלת התוצאות הרצויות
  • חשיפה מידית לקהל היעד שלך
  • ניצול אופטימלי של תקציב פרסום ממומן שלך או בהתאם ל ROI
  • דירוג גבוה בתוצאות החיפוש
  • מודעות בגוגל מדיה בדפים ספציפיים בעל תוכן רלוונטי

 יצירת לידים

  • פרסום בגוגל PPC וברשת הפרסום במדיה ליצירת לידים איכותיים
  • פרסום ברשתות חברתיות ליצירת לידים איכותיים
  • תוכן דינמי
  • מייל שיווקי
  • פרסום בוידאו
  • SMS

 ניהול וטיפוח לידים

  • ניהול מבקרים ולידים
  • טיפוח לידים
  • בניית צינורות שיווק דיגיטליים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן