כיצד פרסום ברשתות החברתיות מגביר תנועה ?
א. פרסום תוכן ברשתות החברתיות :
ניתן לבצע פרסום ברשתות החברתיות כדי למשוך מבקרים, להמיר ללידים, למכור ללקוחות ואפילו לקדם לקוחות מרוצים למקדמי מכירות.
קצת נתונים: משתמשי האינטרנט מבלים זמן * 4 בפייסבוק מאשר בגוגל
משתמשים פעילים: פייסבוק – 1.3 ביליון, טוויטר – 645 מיליון, לינקדאין – 300 מיליון, גוגל +1 – 300 מיליון
- השתמש בהפצה ברשתות החברתיות כדי למשוך אליך מבקרים ולקוחות פוטנציאליים. 74% מהמשווקים ראו גידול בתנועה לאתר אחרי השקעה של כ- 6 שעות בשבוע ברשתות החברתיות
- השתמש בהפצה ברשתות החברתיות להמיר מבקרים ללידים – הובל אותם לדפי המרה מתאימים
- הישאר מחובר ללקוחות שלך, טפח אותם ושמור אותם מרוצים
- נהל קשרים אישיים – הרשתות החברתיות מאפשרות תקשורת ישירה ואישית עם גולשים
- היה מעורב תמיד ודאג להעלות נושאים תדירות
- חשוף את האישיות שלך – הראה מה הופך אותך, את העסק שלך ואת המנטליות העסקית שלך כמיוחד ומהנה לעבוד איתו
ב. פיתוח האסטרטגיה בפרסום ברשתות החברתיות :
שאלות לבדיקה ושיפור –
- עד כמה טוב התוכן שלך ? מכוון ללקוח היעד שלך ?
- האם אתה מפרסם ברשת הנכונה ?
- בדוק את התזמון שלך – פרסם בבלוג בעקביות
- בדוק כיצד ממוקם התוכן שאתה מפרסם
- האם אתה מדבר יותר ממאזין ?
- האם אתה פונה למבקרים ולקוחות לא מרוצים ?
ג. המלצות לאסטרטגיה פרסום ברשתות החברתיות :
1. בצע אופטימיזציה לפרופילים ברשתות החברתיות –
פרופילים חברתיים הם כמו וריאציה קטנה לאתר הבית שלך. ניתן לבצע להם אופטימיזציה בדיוק כמו לאתר. זוהי הזדמנות לחשיפה רחבה יותר.
- שלב מילות מפתח בפרופילים שלך כדי לקדם אותם בחיפוש
- כלול תמיד קישור לאתר שלך כדי שיהיה קל להגיע אליו
- הוסף תמונות והתאם בכל מקום שניתן : כתובת הדף, כותרות, לוגו ותמונה אישית. SEO ומחפשים אוהבים מידע ויזואלי
2. פרופיל לקוח – מי הם הלקוחות שלך ?
הכרות עם פרופיל הלקוח שלך מאפשר לפרסם להם תוכן רלוונטי במקום הנכון ובזמן הנכון.
איך פרופיל הלקוח שלך משתלב עם האסטרטגיה ברשתות החברתיות :
- בדוק איפה מבלה הלקוח שלך זמן באינטרנט ?
- באיזה רשתות ? האם רק בארבע הגדולות או גם ברשתות נישתיות הקשורות לתחום ?
- למה באתרים אילו ? עסקים או בילוי ?
- וחשוב ביותר, איזה סוג של תוכן הם רוצים לקרוא ולשתף – ברגע שמצאת את הלקוחות הפוטנציאליים עצור והקשב. איזה סוג של תוכן הם משתפים ? תוכן בפוסטים ?
3. בנה תפוצה
עקוב, חברים, התחבר : זרים, לקוחות, מובילי דיעה
השתמש בכלל "Cocktail party rule" – היה מרכז ההתרחשות
אתיקה ברשתות החברתיות:
- שאל שאלות במקום לדבר על עצמך
- שיתוף תוכן של אחרים הוא בסדר ונדרש – תן קרדיט ליותר התוכן
- חוק 80/20 : 80% מהתוכן שלך צריך להיות מעניין ומועיל ו – 20% יכולים להיות יותר מקדמי מכירות
- שלב אמצעים של תמונות מפוסטים, וידאו, ספר דיגיטלי, פוסטים מהבלוג ושאלות נפוצות
- השתמש בתוכן אטרקטיבי של אחרים כדי להזין את המסרים שלך
- חשוב על הרשתות החברתיות כעל המוזיקה של העסק שלך. צור משהו חדש ובטא עצמך על ידי תוכן ייחודי מגוון
4. התאמת התוכן לכל פלטפורמה חברתית
התאם תוכן לפרופיל הלקוח והרשת. אתה צריך לא רק לספק את התוכן הרלוונטי לגולשים אלא גם למקם אותו במשמעות של הרשת בה אתה מפרסם.
טוויטר – The Conversation
- פוסט צריך להיות באורך 115-120 תווים
- צייץ מוקדם ובתדירות גבוהה
- השתמש ב Hashtags# כדי לחבר את העוקבים אליך
- שים לב לתגובות שלך – אל תכלול את הסימן @ בתחילת ציוץ. התחל עם ברכת שלום
- השתמש בתמונות
פייסבוק – "The Personality"
- פרסם פוסטים מתחת ל- 250 תווים
- באופן כללי עדיף לפרסם בבוקר או אחר הצהריים
- השתמש בתמונות
- שאל שאלות
- צור תוכן כייפי ואישי – זה לא המקום לתוכן רציני
לינקדאין – "The Professional"
- פרסם פוסטים לדפי עסק ולקבוצות
- פרסם דעות פרובוקטיביות הקשורות לכותרות בתחומך
- באופן כללי פרסם לפני שמונה בבוקר ואחרי שש בערב בימים שלישי וחמישי
- דאג שעובדיך ישתפו תוכן עם הרשתות שלהם
גוגל +1 " The Search Engine Driver"
- גוון את החומר שאתה מפרסם: פרסם תמונות, וידאו, חומר לימודי
- כפתורי +1 מופיעים בסמוך לתוצאות החיפוש ומשפרים את כמות ההקלקות
- מצוין לאופטימיזציה עבור חיפוש מקומי
התאמת התוכן החברתי לשלבי מסע הקונה :
תוכן חברתי מותאם לשלבי מסע הקונה Awareness – Consideration – Decision
שתף תוכן המתאים לשלב המודעות – תוכן מועיל ומלמד.
שתף תוכן המתאים לשלב ההתלבטות – תוכן שעוזר ללקוחות ללמוד על בעיה ספציפית, הזדמנות או נושא רלוונטי.
שלב ההחלטה – הלקוח הגדיר את האסטרטגיה שלו, את השיטה או הגישה שינקוט.