כיצד נכון לקדם אתרים למחפשים ומנועי חיפוש SEO ?

בעשור האחרון ראינו שינויים רבים באופן שבו גולשים מחפשים ויוצרים קשר עם תוצאות חיפוש ובאופן שבו מנועי החיפוש עוקבים, מאנדקסים ומדרגים דפי אינטרנט. למרות כל השינויים הללו ישנה כמות עצומה של מידע מטעה לגבי האופן הטוב ביותר לקידום SEO.

סביר להניח שעבדת עם חברת קידום SEO בשנים האחרונות ונתקלת במספר גישות שונה לגבי האופן הנכון לקדם את האתר שלך במנועי חיפוש. מה שאציג במאמר זה הן ההנחות הנפוצות לקידום SEO שיכולות להזיק למאמצי השיווק שלך באינטרנט, לצד עצות איך לבצע קידום נכון.

הקדמה

אופטימיזציה למנועי חיפוש השתנתה באופן מהותי, מספיק להעיף מבט בעדכונים שביצע גוגל במנוע החיפוש (Google’s Panda, Penguin and Hummingbird updates) ששינו את אסטרטגיית בניית הקישורים וחזרות על ביטוי חיפוש ומילות מפתח לאסטרטגיית תוכן איכותי ורלוונטיות למחפש.

האם זה אומר שעבודת מומחה הקידום הפכה להיות רק העלאת תוכן איכותי לאינטרנט ? רחוק מזה. בעצם, האופטימיזציה למנועי חיפוש כל כך השתנתה בשנים האחרונות שמשווקים כבר לא בטוחים מה נכון ועובד ומה כבר לא עדכני וחסר רלוונטיות.

המאמר "כיצד לקדם נכון אתרים למחפשים ומנועי חיפוש SEO" יעסוק בכל הנקודות החשובות באיך קידום במנועי חיפוש עובד ויפריך מיתוסים והנחות שגויות בקידום SEO כך שלא תבזבז זמן על פעולות שלא תורמות לקידום במנועי חיפוש.

 

 

 כיצד לקדם נכון אתרים למחפשים ומנועי חיפוש SEO בשנת 2015 ?

 

מיתוס 1 – רישום ב Google Authorship יכול להעלות את הנראות שלי ושיעור ההקלקות

חדשות רעות, בחודש יוני 2014 גוגל הסירה את התמונה של המחבר שתוצאות החיפוש ובחודש אוגוסט 2014 הסירה גם את שם המחבר מתוצאות החיפוש. כך שבשנת 2015 ובעתיד הנראה לעין תמה חשיבות רכיב זה בגוגל.

מיתוס 2 – אני חייב לשלוח את האתר שלי לגוגל

הרעיון שאתה צריך לשלוח את האתר שלך לגוגל כדי להופיע בתוצאות החיפוש ולקבל דירוג הוא שגוי. בזמן שאתר חדש יכול לשלוח את הכתובת שלו ישירות לגוגל, מנוע חיפוש כמו גוגל יכול למצוא את האתר שלך ולקרוא אותו ללא צורך בפעולה מצידך.
עוקבים ומנועי חיפוש יאנדקסו את האתר שלך כך שאין צורך לדאוג "להודיע" לגוגל.

מיתוס 3 – קישורים חשובים יותר מתוכן

זו שאלה שמגיעה בדרך כלל עם השאלה במה כדאי לי יותר להשקיע ? בבניית קישורים או ביצירת תוכן ?
קישורים הם חלק חשוב מהאתר שלך (למרות השינויים בתחום הקישורים). אלא שהייתי ממליץ לך אם יש לך תקציב להשקיע, להשקיע במישהו שיכתוב לך תוכן איכותי.
פעמים רבות משקיעים ביצירת קישורים שמתבטאים במדד כמותי ולא איכותי. השינוי העדכני הוא שאין חשיבות לכמות הקישורים אלא לאיכותם ולרלוונטיות שהם יוצרים בקשר לתוכן. כדאי להתמקד בקישורים ממקורות שיוצרים רלוונטיות לדפי התוכן שלך.
כשאתה משקיע בתוכן, התוכן שלך יכול לשמש לדף אינטרנט, לכתבה בבלוג, ליצירת לידים ופרסום באתרים אחרים – כל סוגי התוכן יובילו ליצירת קישורים עם הזמן.

מיתוס 4 – אתר מאובטח (HTTPS encrypted) אינו חשוב לקידום SEO

באוגוסט 2014 הודיעה גוגל על תחילת שימוש בציון לאתרים מאובטחים. המשמעות היא שאם האתר שלך בנוי על HTTP סטנדרטי אתה עלול לסבול בדירוג.
כרגע בכל מקרה השינוי מורגש עבור פחות מ 1% מכלל החיפושים (לפי גוגל). אז בזמן שגוגל רוצה לראות אותנו עוברים לאתרים מאובטחים אם לא עשיתם זאת אז אפשר להמתין ולראות כיצד זה יתפתח. ישנם דברים חשובים יותר שגוגל מחפש באתרים כגון תוכן איכותי.

מיתוס 5 – SEO is all about ranking

בזמן שיש התאמה גבוהה בין מיקום בתוצאות חיפוש ושיעור הקליקים על תוצאות החיפוש, ranking כבר לא הערך העליון כפי שהיה בעבר. מחקרים על שיעורי קליקים והתנהגות משתמשים מראים שמחפשים מעדיפים את התוצאות הראשונות – ובמיוחד את שלושת תוצאות החיפוש הראשונות.

ראו מחקר גוגל בקישור זה:

No. 1 Position in Google Gets 33% of Search Traffic

עם השינוי בתוצאות החיפוש שמכילות עכשיו יותר אתרים עם תכנים איכותיים ועשירים, התוצאות הבאות אחרי שלושת הראשונות זוכות גם הן לשיעור קליקים גבוה יותר ולתעבורה מוגברת.
דירוג גבוה לא מבטיח הצלחה. תאורטית אתה יכול להיות מדורג גבוה במונח חיפוש, להשיג תעבורה גבוהה ולא להרוויח מזה בכלל.

מיתוס 6 – Meta descriptions יש חשיבות גבוהה לדירוג בחיפוש

Meta descriptions הם תיאורים שמסבירים את התוכן בדף האינטרנט. הם מופיעים בתוצאות החיפוש כתקציר מידע על העמוד המופיע. אז הגיוני באלגוריתם של גוגל יקרא אותם וייקח אותם בחשבון בדירוג תוצאות החיפוש נכון ? זהו שלא כל כך.
גוגל הודיעה כבר ב 2009 שהם לא משפיעים על הדירוג של תוצאות החיפוש. זה לא אומר שהם אינם חשובים ל SEO. ההיפך הוא הנכון, Meta descriptions נותנים לך הזדמנות לנסח את עצמך שונה מאחרים ומאפשרים לך לשכנע את הגולשים להיכנס לדף שלך על פני אחרים.
תאור רלוונטי ומתאים של האתר שלך יכול להיות ההבדל בין הקלקה של הגולש ולבין הסיכוי שיקליק לאתר אחר.

מיתוס 7 –SEO זו עבודה שמחלקת IT יכולה לבצע

ישנו הרושם שקידום SEO דורש מומחים טכניים, ומאחר והוא טכני, מחלקת IT יכולה לבצע את העבודה. בזמן שישנו מרכיב טכני בקידום SEO, הוא דורש הרבה יותר מאשר יכולות טכניות, כך שהייתי שוקל ארוכות לפני העברת הטיפול למחלקת IT או למעצב אתרים.
למרות שאתה עלול להזדקק לסיוע מהם בתהליך האופטימיזציה של האתר, זה רחוק מלהיות אידאלי לתת להם לבצע את קידום ה-SEO ולצפות לתוצאות מובילות.

מיתוס 8 – אופטימיזציית מילות מפתח היא המפתח לקידום SEO

עד שמנועי חיפוש יהיו מסוגלים לקרוא מחשבות ולהבין את החשיבה האנושית, אנחנו זקוקים לשפה כתובה כדי ליצור ביטוי חיפוש, אנחנו זקוקים למילות מפתח עבור תקשורת.
חשוב להבין שגוגל לא מנסים יותר להתאים את מילות המפתח בחיפוש למילות המפתח בדף האינטרנט. במקום זאת גוגל מנסה להבין את המשמעות של מילות המפתח כך שיתאימו לתוכן איכותי ורלוונטי לחיפוש.
בשורה התחתונה נראה שמנועי חיפוש בעתיד לא מתכוונים להעניש אתרים על ביטוי חיפוש לא מדויקים או כותרות שאינן אופטימיות למונחי חיפוש, אבל הם יענישו שימוש מוגזם במילות מפתח בתוכן.

מיתוס 9 – מילות המפתח צריכות להתאים באופן מדויק

אין צורך לחזור על מילות מפתח מספר פעמים בקטעי תוכן. בכותרת במיוחד אתה רוצה להשתמש במילת מפתח כך שתיצור הכי הרבה היגיון לקהל שלך. המטרה צריכה להיות לכתוב כותרת מעניינת (משהו בין 4-9 מילים) שמסבירה בבהירות במה עוסק התוכן המצורף. כותרת לא מעניינת או קצרה עם מילות מפתח בלבד, לא תגרום לגולשים לקרוא את התוכן המצורף.
כלל זה נכון לא רק לכותרת אלא גם לתוכן העמוד. המטרה צריכה להיות לעניין את הגולש לא את מנוע החיפוש.

מיתוס 10 – כותרת H1 היא האלמנט הכי חשוב בדף

תחשוב על מבנה התוכן בעמוד שלך כציר זמן שמטרתו להציג מידע מאורגן למבקרים שלך. לתג בכותרת ישנה השפעה מועטה על SEO הוא משמש בעיקר לעיצוב הכותרת במונחי פונט, צבע וגודל. הכותרת הייתה חשובה יותר בעבר, אך עם ריבוי מקרי הספאם החשיבות ירדה ומנועי החיפוש התפתחו והפכו חכמים יותר.
אז לא משנה באיזה סוג תג השתמשת בכותרת, הקפד על ניסוח הכותרת כך שתשקף את התוכן שלך באופן הטוב ביותר עבור מחפש עם רלוונטיות. אתה רוצה להגיד לקוראים שלך על מה הדף שלפניהם באופן ברור.

מיתוס 11 – דף הבית צריך לכלול הרבה תוכן

דף הבית הוא השער לאתר שלך ומטרתו להעביר מסר למבקרים על העסק ועל ההצעה העסקית שלך. דף הבית יוצר את הרושם הראשוני אצל המבקר והוא מספק הזדמנות להמחיש את העסק שלך. צור אותו עבור הלקוחות שלך, תקשר איתם וספר את הסיפור שלך ומה הם יכולים למצוא באתר. הקפד להעביר את המסר בדבר התועלות שהם יכולים להפיק מהשירות שלך.
אם ההצעה שלך פשוטה וברורה (כמו דרופבוקס לדוגמה), טקסט קצר והתחברות עלולים להספיק. התוכן בדף הבית צריך להיות ארוך מספיק כדי להבהיר מי אתה, מה אתה עושה, איך אתה ממוקם, מה ההצעה העסקית ומה הצעד הבא של המבקר באתר שלך.

מיתוס 12– כמה שיותר דפים באתר יותר טוב

נהוג לחשוב שככל שישנם יותר דפים ותוכן באתר, הדירוג שלו גבוה יותר – אך זה לא נכון.
ראשית, לא כל מה שאתה מפרסם מאונדקס במנועי חיפוש. שנית, לפעמים דפים מאונדקסים אך לא נשארים באינדקס. ושלישית, זה שיש לך הרבה דפים מאונדקסים, לא אומר שהם יובילו תנועה לאתר ולידים איכותיים.
בדרך כלל מי שמשקיע בהרבה דפים באתר נוטה להתפשר על איכות התוכן – מעשית, קשה ליצור הרבה דפים ותוכן וגם לשמור על איכות גבוהה של תוכן והתאמה למנועי חיפוש.
המטרה צריכה להיות לפרסם מה שהכי רלוונטי ואת התוכן האיכותי ביותר.

מיתוס 13 – SEO מקומי לא משנה יותר

מיתוס זה רחוק מהמציאות. אם יש לך עסק מקומי, אופטימיזציה לחיפוש מקומי לא רק יעזור לאנשים למצוא אותך אלא יעזור לך להימצא על ידי אנשים שקרובים אליך וישנו סיכוי גבוה יותר שיקנו את המוצרים שלך.
בהסתכלות קדימה, גוגל תמשיך לנקוט בצעדים להצגת התוכן המקומי הטוב ביותר בתוצאות החיפוש. ביולי 2014 עדכנה גוגל אלגוריתם יונה אשר מתייחס לדירוג חיפוש מקומי יותר כמו לחיפוש המסורתי, משכלל מאות משתני דירוג ומשפר את האופן בו גוגל מעריכה מרחק בקביעת הדירוג.
בשורה התחתונה, אופטימיזציה למנועי חיפוש לעסק מקומי, חשובה היום יותר מתמיד.

מיתוס 14 – אתרים ודומיינים נוספים בבעלותי שמקושרים ומפנים לאתר שלי ישפרו את ה- SEO

הסיכוי שזה ישפיע על SEO שלך הוא אפסי. זה כמו להצביע עבור עצמך בבחירות מאה פעמים – עדיין הקול שלך יספר פעם אחת.
מנועי חיפוש חכמים מספיק כדי לדעת מי רשם הדומיינים שלך ולראות שמדובר באותה בעלות.
אין הרבה תועלת באופטימיזציה לאתרים רבים על פני השקעה מרכזית בדומיין ראשי. אתרים קטנים מרובים יכולים להיות יעילים כשהם משרתים מטרה שיווקית ברורה, אך לא כאסטרטגיית בניית קישורים לטווח ארוך. במקום זאת עדיף לך להשקיע את הזמן ביצירת תכנים מועילים לקהל שלך כך שיספקו את צרכיהם.

מיתוס 15 – גוגל לא ידע אם יש לי קישורים מאתרים לא טובים

אל תנסה לרמות את הרובוטים של גוגל – גוגל יודע הכל ואתה עלול להיענש.

סיכום

עכשיו כשאנחנו יודעים מה הנחות היסוד הנפוצות בקידום SEO, מה אפקטיבי ומה לא, ומה אתה עושה נכון שמצדיק את ההשקעה בקידום במנועי חיפוש. הבנת האמיתות הקשורות לקידום במנועי חיפוש יעזרו לך להיות גם אפקטיבי וגם יעיל באסטרטגיית הקידום האורגני שלך.
אם אתה יכול לקחת משהו אחד ממדריך זה – יותר מכל דבר אחר, SEO קשור לחוויה הכללית של מחפשים ושהחוויה הזו מתחילה ברגע שהם מקלידים את ביטוי החיפוש. ככל שהחוויה שלהם אתך טובה יותר, דרך איכות ורלוונטיות התוכן באתר שלך, קלות הניווט בו, גם SEO יהיה טוב יותר.

פוסטים נוספים

דפי נחיתה ולידים – מדריך איך לעשות את זה הכי טוב

דפי נחיתה ולידים – מדריך איך לעשות את זה הכי טוב

דפי נחיתה ולידים – מדריך איך לעשות את זה הכי טוב דפי נחיתה הם סוכני המכירות הדיגיטליים שלך שעובדים באינטרנט 24 שעות ביממה. דף נחיתה זהו דף אינטרנט שמטרתו לכידה וביצוע המרות ללידים. תהליך ההמרה 

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא כלי ראשון במעלה להגדלת הכנסות העסק, גיוס ושימור לקוחות. איך עושים את זה, ומאילו טעויות כדאי להימנע כדי להרוויח מהפעילות ברשת? קבלו מדריך לעסקים מסקר שנערך לאחרונה בקרב 300 בעלי עסקים בישראל

כיצד לקדם נכון אתרים SEO ?

כיצד לקדם נכון אתרים SEO ?

כיצד נכון לקדם אתרים למחפשים ומנועי חיפוש SEO ? בעשור האחרון ראינו שינויים רבים באופן שבו גולשים מחפשים ויוצרים קשר עם תוצאות חיפוש ובאופן שבו מנועי החיפוש עוקבים, מאנדקסים ומדרגים דפי אינטרנט. למרות כל השינויים הללו

פרסום באינטרנט לעסקים

פרסום באינטרנט לעסקים

פרסום באינטרנט לעסקים פרסום באינטרנט לעסקים מהווה פלטפורמה יוצאת מן הכלל להחזר השקעה וליצירת רווחים נוספים לעסק במידה ויודעים לנווט ולתכנן באופן מקצועי ואפקטיבי את קמפיין מסע הפרסום.  בעל עסק קטן, בינוני וגדול צריך לדעת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן